Els i les alumnes de 3r d’ESO es converteixen en polítics durant un dia
Álvaro Aguadó i Dídac Ochoa
El 23 de febrer, tres classes de 3r d’ESO de l’Institut Marta Mata van anar d’excursió a Barcelona i, posteriorment, el 2 de març van anar-hi dos grups més. Amb ells, també es van desplaçar els professors/es del Departament d’Humanitats, Víctor Fernández, Ruth Montoya i Manuela Aragonés.
La sortida va consistir en la visita al Parlament de Catalunya i la passejada pels voltants del Parc de la Ciutadella de la capital catalana.
Al Parlament de Catalunya van realitzar un taller polític, en el qual eren polítics per un dia. Van simular un debat entre polítics, com si fos el debat de les eleccions a la sala auditori (coberta amb una cúpula de vidre tallat, obra d’André Ricard, amb l’escut de la Generalitat al centre). Es van posar a la seva pell i van treballar el llenguatge formal que ha d’emprar un representant de la societat.
L’espectacular entrada al Parlament amb l’escalinata, les seves escultures, grandesa, bellesa i elegància va impressionar l’alumnat de Salou.

Hillary López: “Va ser una excursió molt bonica i em va agradar molt l’ornamentació del Parlament.”
Pau Melero: “L’excursió va ser molt interessant i va ser una experiència molt bonica i vam poder gaudir de ser polítics per un dia. És un edifici molt gran i impressiona molt. Vaig tenir una mica de nervis durant el debat, però a mesura que passava el temps estava més còmode.”
