Com viuen els adolescents el seu dia a dia amb una civilització totalment digitalitzada?

Joves a la sortida del pati.

Així és com creuen que la tecnologia afecta la salut els estudiants de primer de batxillerat

Carolina Utgé i Arnau Salvat

Avui en dia, la tecnologia és l’eina més utilitzada i desenvolupada que es fa servir quotidianament. A més en ajuda a poder facilitar molts hàbits diaris o accions que fem habitualment, com per exemple comunicar-nos. La població de mitjana edat és la que més consumeix eines digitals.

Les eines digitals més usades són: el telèfon mòbil, l’ordinador i la tauleta.

El telèfon mòbil va ser construït l’any 1992,per l’empresa IBM i es va anomenar IBM Simon Personal Communicator, i es va posar a la venda l’any 1994. Però al cap d’un any es va retirar del mercat.

En aquesta gràfica es pot observar que hi ha hagut un augment de la població que fa ús del telèfon mòbil. A més també es pot analitzar, que la gran majoria de població que fa ús dels smartphones té entre 18 i 24 anys.

Es pot veure que també ha evolucionat l’ús de l’internet sigui en la recerca d’informació o en l’oci recreatiu. L’ús de tecnologies pot influenciar socialment i emocionalment, pel fet que avui en dia pots realitzar la majoria d’activitats des d’un dispositiu connectat a internet i des de qualsevol lloc.

L’internet o les eines digitals tenen molts beneficis que ens ajuden al dia a dia, com per exemple la comunicació instantània, ja que abans s’havien d’enviar cartes o la recerca d’informació que en qualsevol moment tenim la possibilitat d’anar al buscador ràpidament, escriure la pregunta i trobar la solució, però anteriorment havíem d’anar llibre per llibre buscant-la.

Però no tot són coses positives o beneficis. La influència d’aquests dispositius pot afectar a altres activitats com ara l’estudi o l’esport, provocant una baixada de rendiment o atenció en les activitats diàries.

Com a mostra verificada, del tema, seria que en sortir per la porta de l’institut tots els alumnes i adolescent treure el mòbil i revisar les notificacions i missatges que els hi han arribat.

Gràcies a la recerca d’informació que hem fet, es pot veure que els dispositius poden ser molt beneficiosos i alhora molt perjudicials i això pot comportar diferents conseqüències al llarg del nostre dia a dia.